مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 12:352023-08-30اقتصادي

لزوم دسترسی به آمار دقیق در بخش کشاورزی/30 درصد محصولات تبدیل به ضایعات می شود


رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر اهمیت دستیابی به آمار دقیق در بخش کشاورزی و ورود شرکت های دانش بنیان در این بخش اشاره کرد.

- رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر اهمیت دستیابی به آمار دقیق در بخش کشاورزی و ورود شرکت های دانش بنیان در این بخش اشاره کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجتبی خیام نکویی اظهار کرد: اگر برآورد صحیحی از داده ها و آمارها داشته باشیم می توانیم از بروز خسارت به کشاورزان جلوگیری کنیم تا یک مرتبه محصول در دستشان نماند و بازاری برای آنها برآورد فراهم شود.

وی با بیان اینکه در برخی محصولات هدف گذاری صادرات داریم، گفت:حدود 82 میلیون تن تولیدات زراعی، 23 میلیون تن تولیدات باغی، 18 میلیون تن تولید گوشت قرمز و سفید اعم از مرغ و ماهی، شیر و عسل مجموعاً حدود 125 میلیون تن تولیدات بخش کشاورزی است و 106 میلیارد دلار نیز صادرات بخش کشاورزی است که بخش زیادی از آن مربوط به حوزه باغبانی است.

رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در شرایط مطلوب اگر مشکل آفلاتوکسین وجود نداشته باشد سالانه یک میلیارد دلار صادرات پسته داریم و زمانی که در شرایطی نامطلوب قرار بگیریم این میزان کاهش پیدا می یابد.

بنابراین می توان گفت که مهمترین عامل محدود کننده در صادرات پسته بحث آفلاتوکسین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم دسترسی به آمار دقیق در بخش کشاورزی/30 درصد محصولات تبدیل به ضایعات می شود

لزوم دسترسی به آمار دقیق در بخش کشاورزی/30 درصد محصولات تبدیل به ضایعات می شود