مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 01:402023-08-31بين الملل

«یونیفل» اسب تروای غرب ضد لبنان گشته/حافظان صلح در قامت اشغالگران


تحلیلگر لبنانی، لابی کشورهای غربی و عربی در تمدید ماموریت نیروهای یونیفل بدون نظارت ارتش لبنان را نقض حاکمیت سیاسی لبنان دانست و یونیفل را بازیچه دست اشغالگران و اهرم فشار ضد لبنان دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، طارق عبود تحلیلگر مسائل سیاسی درباره پرونده داغ حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) در نقاط مرزی تنش زا میان لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: دولت لبنان بسیار تلاش کرد تا اصلاحاتی در بند مصوبه شورای امنیت درباره آزادی عمل نیروهای یونیفل انجام دهد؛ اما موفق نشد.

نویسنده و تحلیلگر لبنانی با اشاره به تصویب دوباره تمدید حضور نیروهای یونیفل در نقاط مرزی برای یک سال دیگر در جنوب لبنان گفت: دولت لبنان تلاش زیادی برای اصلاح بند مصوب شورای امنیت برای کنترل اختیارات و تحرکات مرزی آزادانه این نیروهای چند ملیتی با نظارت ارتش لبنان در نقاط مرزی کرد؛ اما تلاش کشورهای غربی مانع از انجام این اصلاحات شد.

طارق عبود افزود: کشورهای غربی در رأس آن، آمریکا، فرانسه و انگلیس و برخی از کشورای عربی دیگر با دست اندازی در شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر همچون سال گذشته، موضوع اختلافی دولت لبنان با کشورهای غربی درباره آزادی عمل یونیفل و بدون نظارت دولت یا ارتش لبنان را تصویب کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«یونیفل» اسب تروای غرب ضد لبنان گشته/حافظان صلح در قامت اشغالگران

«یونیفل» اسب تروای غرب ضد لبنان گشته/حافظان صلح در قامت اشغالگران