مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 08:302023-09-12اقتصادي

اصلاح نرخ تسعیر ارز پتروشیمی ها برای بهبود درآمدهای ارزی و حذف دلالی


 پیش بینی پذیری اقتصاد عاملی مهم برای فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی است که وزارت نفت نیز در همین راستا، - تصمیم جدید وزارت اقتصاد مبنی بر تغییر نرخ تسعیر ارز محصولات پتروشیمی دو نقطه عطف دارد؛ حذف دلالانی که با ایجاد تقاضای کاذب و بازگشت بیش از یک میلیارد دلاری ارز حاصل از صادرات.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو - مرضیه کوثری: پیش بینی پذیری اقتصاد عاملی مهم برای فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی است که وزارت نفت نیز در همین راستا، چندین سال قبل فرمولی را جهت قیمت گذاری نرخ خوراک ابلاغ کرد و قرار بر این بود که این فرمول طی 10 سال آینده تغییر نکند.

پس از چند سال که جنگ اوکراین اتفاق افتاد، قیمت گاز مخصوصا در کشور های اروپایی به دلیل وقفه ای که در صادرات روسیه ایجاد شد، افزایش یافت.

اواخر سال 1400 بود که باتوجه به جنگ ادامه دار روسیه و اوکراین، دولت تصویب کرد جهت حمایت از صنایع، نوسان قیمت تا سقف پنج هزار تومان در هر مترمکعب گاز باشد و بیش از آن نرخ افزایش نیابد تا منجر به تلاطم نشود.

سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، در این مورد در تاریخ 16 شهریور ماه با حضور در برنامه میز اقتصاد گفت: در قانون بودجه 1402 دولت مکلف شده است که 270 هزار میلیارد تومان درآمد را از چند محل از جمله قیمت خوراک گاز جهت تامین منابع یارانه نقدی مردم تامین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح نرخ تسعیر ارز پتروشیمی ها برای بهبود درآمدهای ارزی و حذف دلالی

اصلاح نرخ تسعیر ارز پتروشیمی ها برای بهبود درآمدهای ارزی و حذف دلالی