مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 10:002023-09-01بين الملل

هیأت آمریکایی در تایوان: موظف به کمک نظامی هستیم


قانونگذار ارشد آمریکایی در سفری تنش زا به تایوان مدعی شد که واشنگتن موظف به کمک نظامی به تایوان و اجرای قرارداد عقب افتاده فروش سلاح به این جزیره است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، باوجود هشدارهای مکرر چین به غرب درباره هرگونه تماس دیپلماتیک مستقیم رسمی با تایوان یا فروش تجهیزات نظامی به این جزیره، یک هیأت از قانونگذاران آمریکایی به تایپه سفر کرد.

راب ویتمن نایب رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، که در رأس هیأتی از قانونگذاران این کشور به تایوان سفر کرده، امروز (جمعه) با تسای اینگ ون رییس دولت منطقه ای تایپه دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، ویتمن، که عضو کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا در حوزه چین نیز هست، در این دیدار مدعی شد که واشنگتن موظف به کمک نظامی به این جزیره است.

وی با ادعای اینکه تایوان در حال انجام تلاش باورنکردنی برای دفاع از خود در برابر چین است، گفت: ما موظفیم تا اطمینان حاصل کنیم که فروش عقب افتاده تسلیحات و تجهیزات نظامی به تایوان را انجام دهیم .

این قانونگذار آمریکایی توضیح داد: من به شما می گویم که اعضای مجلس نمایندگان در هر دو حزب بر روی اطمینان یافتن از تحقق این 19 میلیارد دلار عقب ماندگی در فروش تسلیحات متمرکز شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیأت آمریکایی در تایوان: موظف به کمک نظامی هستیم

هیأت آمریکایی در تایوان: موظف به کمک نظامی هستیم