مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 12:252023-09-08اقتصادي

علت دقیق مرگ معدنچیان مشخص شد


مدیر ایمنی و محیط زیست معادن البرز شرقی با بیان اینکه علت حادثه مرگ شش معدنچی در رزمجاه موج انفجار و استنشاق دی اکسید کربن بوده است، گفت: تراکم گاز عامل انفجار اعلام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک؛ سید محمد علی حسینی در گفتگو با مهر، درباره علت و جزییات حادثه معدن رزمجاه طزره دامغان و با بیان اینکه انفجار کیسه های متان سبب حادثه بوده است، تاکید کرد: در جریان تولید زغال کیسه های گازی محبوس و تحت فشار در لایه های زمین شکل می گیرد و لذا این کیسه های گازی در هنگام استحصال زغال سنگ ممکن است ممکن است آسیب دیده و سبب انفجار شود که پدیده گس پلاست را شامل می شود.

وی افزود: در روز حادثه یعنی 12 شهریورماه شیفت یک کاری (صبح) با حضور بازرسان تونل متوجه می شوند که درصدی از گاز در داخل تونل و زیر کارگاه استخراج به نوعی بالا رفته است لذا استخراج تعطیل می شود و نیروهای تهویه ونتیلاتور (مکنده) معکوس را کار می گذارند تا جریان تهویه رفت و برگشت صورت گیرد.

بازرس حضور داشته است مدیر ایمنی البرز شرقی ادامه داد: پست دو آن روز ساعت 15 کارگران به همراه بازرس ایمنی و گاز سنج وارد کارگاه می شوند و تا شش و نیم کار شیفت دوم را انجام می دهند که در این فاصله زمانی بازرس ایمنی در کارگاه بوده و هیچ گازی وجود نداشته و شرایط عادی بوده است و در نتیجه استاد کار و بازرس برای نوش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت دقیق مرگ معدنچیان مشخص شد

علت دقیق مرگ معدنچیان مشخص شد