مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 00:552023-09-02اجتماعي

مرمت بخش هایی از پل تاریخی «کشکان»


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از اتمام عملیات مرمت و استحکام بخشی شش نقطه از سطح گذر پل تاریخی «کشکان» خبر داد.

- خرم آباد - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از اتمام عملیات مرمت و استحکام بخشی شش نقطه از سطح گذر پل تاریخی کشکان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عطا حسن پور روز شنبه در گفت وگو با رسانه ها، اظهار داشت: به منظور حفاظت از پل تاریخی کشکان شهرستان چگنی، مرمت و استحکام بخشی این اثر ارزشمند انجام شد.

وی اظهار کرد: پل تاریخی کشکان در ضلع غربی دارای سطح گذر است که طی سالیان پیش، بام کانه پوش ها در این ناحیه دچار آسیب و ریزش شده بود که در این عملیات مورد استحکام بخشی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه برای اجرای این عملیات از محل اعتبارات ابلاغی به استان مبلغ 600 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: بنا بر کتیبه ای که در جوار این بنا به دست آمده و هم اکنون در گنجینه باستان شناسی لرستان نگهداری می شود، این پل در سال 388 هجری قمری به فرمان بدربن حسنویه حاکم لرستان، ایلام و کرمانشاه ساخته شده و ساخت آن 10 سال طول کشیده است.

حسن پور، اضافه کرد: پل تاریخی کشکان که از دوران ساسانیان به یادگارمانده است، 300 متر طول دارد و به عنوان مادر پل های تاریخی ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت بخش هایی از پل تاریخی «کشکان»

مرمت بخش هایی از پل تاریخی «کشکان»