مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 16:402023-08-26پزشكي

اجرای برنامه مراقبت از کودکان سرپرست از دست داده به دلیل کرونا


استاد مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت استان فارس اعلام کرد که طرحی با عنوان «شناسایی، آسیب شناسی، طراحی و اجرای برنامه مراقبتی سلامت افراد زیر 18 سال سرپرست از دست داده به دلیل کرونا» در این استان اجرایی شده است.

- ایسنا/فارس استاد مرکز تحقیقات سیاست گذاری سلامت استان فارس اعلام کرد که طرحی با عنوان شناسایی، آسیب شناسی، طراحی و اجرای برنامه مراقبتی سلامت افراد زیر 18 سال سرپرست از دست داده به دلیل کرونا در این استان اجرایی شده است.

بهنام هنرور، امروز، شنبه، چهارم شهریور با بیان اینکه بر اساس برآوردها، حدود 550 هزار کودک در کل کشور سرپرست خود را به دلیل شیوع کرونا ویروس از دست داده اند، گفت: تعداد این کودکان در فارس حدود 3 تا 4 هزار نفر تخمین زده می شود.

وی با اشاره به اینکه بعضی کودکان، هر دو سرپرست خود را براثر ابتلا به کروناویروس از دست داده اند، گفت: تاکنون اقدام موثر و همه جانبه ای در زمینه شناسایی و به ویژه مراقبت همه جانبه سلامت جسمی و روانی این کودکان و نوجوانان انجام نشده است.

هنرور گفت: بررسی شواهد نشان می دهد که تعدادی از این کودکان با انواع خشونت، بزهکاری، ترک مدرسه، افت تحصیلی، انواع گوناگون عوارض جسمی و روانی همچون خودکشی، اضطراب و افسردگی و عوارض ناشی از سوگ ناتمام از دست دادن والدین، مشکلات تغذیه ای و اقتصادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای برنامه مراقبت از کودکان سرپرست از دست داده به دلیل کرونا

اجرای برنامه مراقبت از کودکان سرپرست از دست داده به دلیل کرونا