مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 12:402023-09-08بين الملل

عراق: توافق امنیتی با ایران را اجرا می کنیم


مشاور امنیت ملی عراق امروز تأکید کرد که این کشور تلاش زیادی می کند تا توافق امنیتی با جمهوری اسلامی ایران را اجرایی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق شامگاه امروز پنجشنبه (16 شهریور) تأکید کرد که بغداد تلاش زیادی می کند تا توافق امنیتی با جمهوری اسلامی ایران را اجرایی کند.

الاعرجی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، نوشت: تمایل زیادی برای تقویت روابط بین دو کشور همسایه داریم؛ به نحوی که در راستای منابع دو کشور و دو ملت باشد و امنیت و ثبات را در منطقه تقویت کند.

باسم العوادی سخنگوی رسمی دولت عراق، هم اوایل شهریور خبر داد که عراق به تعهدات خود در قبال ایران در خصوص جلوگیری از نفوذ افراد مسلح، تحویل افراد تحت تعقیب، خلع سلاح و برچیدن اردوگاه های گروه های تروریستی در مرزها عمل کرده است.

  وی تأکید کرد: مهمترین اصول سیاست خارجی این است که عراق نباید طرفی برای آسیب زدن به همسایگان خود باشد و حاکمیت عراق مستلزم تفاهمات امنیتی برای محافظت از مرزهای عراق در برابر هرگونه تجاوزی است .

العوادی افزود: به همین دلیل، عراق با ایران توافقنامه ای را برای جلوگیری از نفوذ افراد مسلح، تحویل افراد تحت تعقیب، خلع سلاح و برچیدن اردوگاه ها امضا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق: توافق امنیتی با ایران را اجرا می کنیم

عراق: توافق امنیتی با ایران را اجرا می کنیم