مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 14:512023-08-25اقتصادي

کاهش تدریجی نرخ بیکاری تا رشد سرمایه گذاری در بیان وزیر اقتصاد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، سیداحسان خاندوزی عصر امروز در جمع مردم اراک اظهار کرد: اوایل دهه 90، دهه ای بود که بسیاری از فرصت ها از دست رفت و اقتصاد به نحوی در شرایط تعطیلی به سر برد، اواخر دهه نیز کم شدن رشد تولید و درآمد و در مقابل افزایش تورم فشار زیادی به مردم وارد کرد.

وی افزود: دولت سیزدهم در حالی فعالیت خود را شروع کرد که کسری بودجه زیادی داشت، منابعی که مجلس در اختیار دولت گذاشته بود در همان 6 ماه اول مصرف شده بود، خزانه 50 هزار میلیارد بدهی داشت، برخی مسوولین دولت قبل که هنوز در دولت سیزدهم مسوولیت داشتند اذعان می کردند که کشور دچار تورم 3 رقمی می شود و نمی توانید از عهده کار برآیید.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: شرایط تحریم خارجی که تا امروز هم ادامه دارد، مسائل داخلی مانند اغتشاشات سال گذشته هم فشارهایی بود که وارد می شد، اما دولت مصمم بود و موفق شد قدمهای مثبتی بردارد.

خاندوزی با بیان اینکه دشمنان انقلاب جنگ ارزی با کشور راه انداخته بودند، تا دولت مردمی سیزدهم را زمین بزنند، ادامه داد: دولت با هر کشوری که توافقات مالی انجام می داد از سمت آمریکا فشار وارد می شد و توافق را نقض می کرد، با مدیر بانک مرکری عراق توافق شد که بلافاصله با فشار آمریکایی ها مدیر بانک عوض شد تا مانع تحقق توافق شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تدریجی نرخ بیکاری تا رشد سرمایه گذاری در بیان وزیر اقتصاد

کاهش تدریجی نرخ بیکاری تا رشد سرمایه گذاری در بیان وزیر اقتصاد