مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 09:262023-09-19حوادث

آخرین وضعیت سلامتی «نیما» و «نیکا»، دو مَم بلوچی


خبرگزاری فارس - تهران، نیما و نیکا نام دو توله خرس سیاه آسیایی زیرگونه بلوچی و در خطر انقراض است که چندی قبل در حالی که به دلیل ارزشمندی گونه، توسط قاچاقچیان حیات وحش در حال قاچاق بودند، از یک دستگاه اتوبوس مسافربری در شهرستان گناباد کشف شدند.

مَم ها یا همان خرس های سیاه پس از کشف به یکی از زیستگاه های اصلی خود در کشور یعنی استان سیستان و بلوچستان انتقال پیدا کرده و تحویل اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان شدند.

در معاینات اولیه از نیما و نیکا توسط پژوهشگاه زابل مشخص شد که توله خرس نیکا مشکل عفونت دندان و همچنین توله خرس نیما مشکل زخم و آزار بر روی فک بالایی دارد.

  طبق نظر کارشناسان، آسیب هایی که به دو توله خرس وارد شده، نشان از شرایط بد نگهداری و آزار و اذیت این دو توله در زمان اسارت توسط قاچاقچیان حیات وحش داشت.

مشکلات مذکور باعث شد تا مراحل درمانی دو توله خرس آغاز شود اما به دلیل عدم وجود امکانات و تجهیزات درمانی تخصصی دامپزشکی ویژه دندانِ حیات وحش در پژوهشگاه زابل، تصمیم به انتقال دو توله خرس به تنها کلینیک مجهز به امکانات مورد نیاز در کشور، یعنی کلینیک پارک پردیسان تهران گرفته شد.

  با انتقال نیما و نیکا به تهران، سیر مراحل درمانی آنان با قوت ادامه پیدا کرد که در رابطه با آخرین وضعیت سلامتی دو توله خرس با مه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت سلامتی «نیما» و «نیکا»، دو مَم بلوچی

آخرین وضعیت سلامتی «نیما» و «نیکا»، دو مَم بلوچی