مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 14:102023-09-12پزشكي

افزایش بهره وری تحقیقات علوم پزشکی با تدوین شاخصهای نوین ارزشیابی


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: تدوین شاخص های نوین ارزشیابی به افزایش بهره وری تحقیقات در مطالعات بزرگ جمعیتی (کوهورت) می شود.

- معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: تدوین شاخص های نوین ارزشیابی به افزایش بهره وری تحقیقات در مطالعات بزرگ جمعیتی (کوهورت) می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، در جلسه ای که با حضور دکتر یونس پناهی رییس موسسه نیماد برگزار شد، ضمن تاکید بر نقش به سزای مطالعات کوهورت در بهبود و ارتقاء سلامت کشور و کاهش بار بیمای ها در خصوص تدوین شاخص های نوین ارزشیابی عنوان کرد: به منظور افزایش بهره وری در تحقیقات سلامت، برنامه ریزی هایی در سطح معاونت تحقیقات و فناوری انجام شده است.

وی گفت: در کنار ماموریت گرایی به دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی یکی از برنامه هایی که می تواند منجر به بهره وری تحقیقات شود، تدوین شاخصهای نوین ارزشیایی است.

پناهی تصریح کرد: در همین راستا طبق تحلیلی که از مدل های ارزیابی در جهان و همچنین بومی سازی این مدل ها به عمل آمده نشانگر آن است که در مطالعات بزرگ جمعیتی (کوهورت)، شاخص های ارزشیابی کوهورت ها در جهان در طول دهه اخیر تغییر کرده است و علاوه بر روش شناسی این مطالعات می توان بر سه اصل کشف (discovery)، توسعه (development) و ارائه / کاربرد پذیری/ اثرگذاری (delivery) اشاره کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بهره وری تحقیقات علوم پزشکی با تدوین شاخصهای نوین ارزشیابی

افزایش بهره وری تحقیقات علوم پزشکی با تدوین شاخصهای نوین ارزشیابی