مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 22:452023-09-12سياسي

گزارش وزیرخارجه عراق به ایران درباره روند توافق امنیتی


سفیر ایران در بغداد با اشاره به سفر دیپلمات ارشد عراقی به ایران در روز چهارشنبه هفته جاری (فردا) گفت: یکی از محورهای اصلی این سفر رایزنی مقامات دو کشور در ارتباط با اجرای توافق امنیتی بین ایران و عراق و اقدامات صورت گرفته در این ارتباط از سوی بغداد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، محمدکاظم آل صادق با بیان این که سفر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق به دعوت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انجام می شود، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، وزیر امور خارجه عراق در این سفر علاوه بر دیدار و رایزنی با همتای ایرانی خود، با آقای رییس جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و رایزنی خواهد کرد .

صبح امروز (سه شنبه) نیز فؤاد حسین در نشست مطبوعاتی مشترک به همتای اتریشی خود با تاکید بر اینکه کشورش به توافق امنیتی با ایران پایبند است، اعلام کرد که فردا (چهارشنبه) سفری به تهران خواهد داشت.

او تاکید کرد که قانون اساسی عراق اجازه نمی دهد که هیچ طرفی از داخل خاک این کشور حمله ای علیه همسایگان انجام دهد و اقدامات لازم برای دور کردن تروریست های تجزیه طلب از مرزهای ایران و عراق اتخاذ شده و به توافق امنیتی با ایران پایبند هستیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش وزیرخارجه عراق به ایران درباره روند توافق امنیتی

گزارش وزیرخارجه عراق به ایران درباره روند توافق امنیتی