مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 14:252023-09-20پزشكي

آلزایمر، جدی ترین چالش آینده کشور است


یک متخصص روانپزشکی در استان یزد گفت: علی رغم ارتقای خدمات بهداشتی-درمانی در سال های اخیر و افزایش امید به زندگی در کشور، میزان ابتلا به برخی از بیماریهای طبی خصوصا بیماریهای مغزی هم افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، دکتر رضا بیدکی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران حوزه سلامت استان که به منظور بزرگداشت 21 سپتامبر روز جهانی آلزایمر برگزار شده، با بیان این که میزان ابتلا به برخی بیماری ها مغزی رشد قابل تأملی پیدا کرده است، اظهار کرد: از مهمترین و شایع ترین بیماری های قرن کنونی می توان به آلزایمر اشاره کرد که جزء بیماری های دمانس(زوال عقل) است.

وی افزود: دمانس یا زوال عقل از بیماریهای عصبی پیش رونده مغزی است که سلولهای عصبی یا مغزی که قسمتی از آنها مربوط به حافظه است در اثر رسوب مواد سمی از بین می روند.

این متخصص روانپزشکی در استان یزد با بیان این که دمانس یا زوال عقل، شامل بیماری های دیگری نظیر آلزایمر است، گفت: در این بیماری، حافظه از دست می رود و پس از آن یک سری از اعمال مغزی مانند پیدا کردن مسیر و موقعیت،نامیدن اشیاء، شناسایی چهره ها، انجام برخی فعالیت های روزمره، تقلید برخی از کارها و.

بتدریج دچار اختلال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلزایمر، جدی ترین چالش آینده کشور است

آلزایمر، جدی ترین چالش آینده کشور است