مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 18:202023-09-05بين الملل

رییس جمهور عراق: همگرایی ایران و عربستان سعودی امنیت منطقه را تقویت می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «عبداللطیف رشید» رییس جمهور عراق همگرایی ایران و عربستان سعودی را برای امنیت منطقه مثبت دانست.

رییس جمهور عراق در مصاحبه با خبرگزاری «شینهوا» چین که شامگاه دوشنبه منتشر شد، - رییس جمهور عراق ضمن قدردانی از تلاش های چین برای احیای روابط تهران و ریاض، گفت همگرایی ایران و عربستان سعودی گامی مثبت در جهت تقویت امنیت و ثبات منطقه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، عبداللطیف رشید رییس جمهور عراق همگرایی ایران و عربستان سعودی را برای امنیت منطقه مثبت دانست.

رییس جمهور عراق در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا چین که شامگاه دوشنبه منتشر شد، گفت: همگرایی ایران و عربستان سعودی یک گام مثبت در جهت تقویت امنیت، ثبات و صلح است و ما از تلاش های چین و عراق بابت این همگرایی قدردانی می کنیم .

ایران و عربستان سعودی در ماه مارس گذشته، پس از پنج دور مذاکره امنیتی در عراق و سه دور گفتگو در عمان و وساطت های این دو کشور در نهایت در پکن به توافق رسیدند تا روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند.

  عبداللطیف رشید در بخش دیگری اظهار داشت عراق طی به مدت زیادی با تروریسم دست و پنجه نرم کرده و ما از جامعه بین الملل می خواهیم برای تداوم مبارزه با تروریسم همکاری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور عراق: همگرایی ایران و عربستان سعودی امنیت منطقه را تقویت می کند

رییس جمهور عراق: همگرایی ایران و عربستان سعودی امنیت منطقه را تقویت می کند