مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 05:152023-09-09اجتماعي

تالاب پیرسلمان اسدآباد خشک شد


معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه تالاب پیرسلمان در اسدآباد خشک شد گفت: باید استفاده از چاه های آب زیرزمینی اطراف تالاب مدیریت شود.

- مهدی صفی خانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به خشکی تالاب پیرسلمان اظهار کرد: خشکسالی و شرایط آب های زیر زمینی باعث شد چشمه های جوشان اطراف، از تالاب تغذیه کنند.

وی با بیان اینکه تبخیر آب نیز اثر مستقیم بر خشکی تالاب پیرسلمان گذاشته است گفت: این موضوع که استفاده بی رویه کشاورزان از آب تالاب باعث خشکی آن شده صحت ندارد چراکه آنها از سرریز تالاب برای آبیاری استفاده می کنند و نمی توانند از آب آن بهره برداری مستقیم داشته باشند.

 معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر تقریبا تالاب پیرسلمان خشک شده و ماهی های داخل آن نیز تلف شد ه اند عنوان کرد: البته ماهی های تالاب طبیعی نیستند و متاسفانه به صورت غیرقانونی و غیررسمی در آن تخلیه می شوند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست همدان با بیان اینکه در حال حاضر باید منتظر بارش های فصل پاییز و زمستان بود تا اتفاق خوبی در خصوص سفره های آب زیرزمینی بیافتد و تالاب به آبدار شدن برگردد عنوان کرد: در خشکی تالاب پیرسلمان کم کاری خاصی نبوده اما اصولا برداشت بی رویه از سفره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب پیرسلمان اسدآباد خشک شد

تالاب پیرسلمان اسدآباد خشک شد