مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 16:452023-08-28فرهنگي

فیلمبردار در سینما مهمتر از ابزار است


یک فیلمبردار و کارگردان سینما اعتقاد دارد که علیرغم همه پیشرفت هایی که ابزار فیلمبرداری در سینما داشته، اما همچنان و همیشه فیلمبردار از ابزار مهمتر بوده است.

- ایسنا/فارس یک فیلمبردار و کارگردان سینما اعتقاد دارد که علیرغم همه پیشرفت هایی که ابزار فیلمبرداری در سینما داشته، اما همچنان و همیشه فیلمبردار از ابزار مهمتر بوده است.

هاشم مرادی در کارگاه تصویربرداری، نورپردازی خلاقانه در سینما که در دومین روز هفته فیلم هنر و تجربه در شیراز برگزار شد، با اشاره به نسل جدید دوربین های فیلمبرداری در سینما گفت: جنس نورپردازی در دوربین های جدید، به طبیعی بودن تصویر کمک بیشتری می کند و این مساله بسیار جای خوشحالی دارد زیرا خیلی از اتفاقاتی که در حال حاضر پشت دوربین ها رقم می خورد اگر در 50 سال پیش بود، نمی توانستیم به سمت دوربین برویم و باید اطلاعات عجیبی درباره مسائل تخصصی دوربین مثل نورپردازی داشتیم.

به نقل از مرکز هنر و تجربه، مرادی ادامه داد: مقدار داینامیک رنج (Dynamic range) که روی دوربین وجود دارد، مثلا اگر دوربینی 13 استاپ داینامیک رنج دارد بدین معناست که هر دیافراگمی را که قرار می دهید، هایلایت های تان نباید از حد وسط این داینامیک رنج بالاتر رود، قطعا باید نورخوانی کنید یا چشمی این کار را انجام دهید، این مساله بسیار آسیب زنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلمبردار در سینما مهمتر از ابزار است

فیلمبردار در سینما مهمتر از ابزار است