مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 11:152023-09-14اجتماعي

علل امتناع از مدرسه رفتن در کلاس اولی ها


یک روانشناس با بیان اینکه بعضاً ترس از جدا شدن از مادر، دوست پیدا نکردن، گاهی مشکلات کم شنوایی، نواقص حرکتی و مشکلات خانوادگی می تواند از جمله دلایل امتناع کلاس اولی ها از مدرسه رفتن باشد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، معصومه قاسمی با بیان اینکه گرچه مدرسه رفتن برای اغلب بچه ها با شور و نشاط همراه است اما برای برخی از آنها پر از استرس و اضطراب است، درباره چرایی امتناع برخی دانش آموزان از رفتن به مدرسه اظهار کرد: این امتناع از مدرسه رفتن ممکن است تا آخر فصل پاییز ادامه داشته و یا حتی تا پایان سال نیز وجود داشته باشد.

دلایل این موضوع در مورد دانش آموزان متفاوت است؛ اما کلاس اولی ها بیشتر دچار این مسئله می شوند چرا که نمی دانند چه چیزی در انتظار آنان است و وارد محیط اجتماعی ناشناخته می شوند که ممکن است برای آنها ایجاد اضطراب کند.

وی تصریح کرد: ترس از جدا شدن از مادر دوست پیدا نکردن و گاهی مشکلات کم شنوایی و نواقص حرکتی و مشکلات خانوادگی ممکن است مشکلاتی را برای بچه ها ایجاد کند.

این روانشناس بیخوابی، تهوع، سردرد، دردهای شکمی، کابوس دیدن و علایم اختلالات اضطرابی مانند شب ادراری و ناخن جویدن را از نشانه های اضطراب در بچه ها عنوان کرد و افزود: مشکل چنین بچه هایی باید ریشه یابی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل امتناع از مدرسه رفتن در کلاس اولی ها

علل امتناع از مدرسه رفتن در کلاس اولی ها