مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 23:102023-09-17فرهنگي

ثبت کاروانسراهای ایرانی در یونسکو و ماجرای 5 ساز شکسته


ثبت 54 کاروانسرای ایران در میراث جهانی یونسکو، برگزاری دومین جشن مهر سینمای ایران، فیلم سازان ایرانی در روسیه، مسعود کرامتی و بهاره رهنما روی صحنه تئاتر، -  مراسم یادبود مهدی ظهوری و ماجرای پنج ساز شکسته که با نابلدی به ایران نرسید، از اخبار فرهنگی هنری 26 شهریور بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز یکشنبه 26 شهریورماه، تعداد 54 کاروانسرای ایران به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

این کاروانسراها از دوره ساسانی تا پایان دوره قاجار را شامل می شوند.

چرا جنگل دیزمار ثبت جهانی نشد؟ این در حالی بود که یونسکو همچنین اعلام کرد: در بخش میراث طبیعی اجلاس یونسکو امسال حضور داشت که اگرچه پیام توییتر یونسکو با تبریک به ایران نیز همراه بود، اما مصطفی پورعلی به ایسنا توضیح داد که این الحاق صورت نگرفته است.

جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه تهران و برگزاری دومین جشن مهر سینمای ایران در این روز همچنین سومین جلسه شورای سیاست گذاری فیلم سازان ایرانی در روسیه و با من فریاد بزن در مکزیک در ادامه، ساخته شیوا مردان نیا به عنوان یکی از آثار برگزیده بیستمین جشنواره فیلم کوتاه خلاق در مکزیک به نمایش گذاشته می شود.

اعلام آثار دو بخش دیگر از جشنواره آیینی سنتی همچنین هیات انتخاب دو حوزه ویژه و آزاد بخش صحنه ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی نما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت کاروانسراهای ایرانی در یونسکو و ماجرای 5 ساز شکسته

ثبت کاروانسراهای ایرانی در یونسکو و ماجرای 5 ساز شکسته