مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 17:102023-09-01بين الملل

چرا اسراییل در برابر تفاهم ایران و آمریکا ساکت است؟


با وجود توافق ایران روی میز و مطرح بودن احتمال غنی سازی عربستان سعودی، تل آویو با مسائل زیادی روبه رو است که باید آن را با آمریکا حل وفصل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، روزنامه اسراییلی جروزالم پست در یادداشتی به بررسی این مسأله پرداخته که چرا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسراییل در برابر تفاهم صورت گرفته میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا ساکت است؟ در بخش هایی از این گزارش که خبرگزاری ایسنا آن را ترجمه کرده، آمده است: چرا نتانیاهو ساکت است؟ چرا با این توافق مقابله نمی کند؟ سه پاسخ مطرح است: نخست اینکه نتانیاهو ممکن است حالا دیگر به اندازه گذشته با توافقی موقت یا تفاهمی جدید میان ایران و آمریکا مخالف نباشد.

شکی نیست که او نمی خواهد ایران به یک سلاح اتمی دست پیدا کند و اگر متوجه شود که آن ها در حال ساختن یک بمب هستند، احتمالا فورا دست به اقدامی خواهد زد، اما او می داند که گزینه های تل آویو در این زمینه چندان خوب نیستند.

واداشتن ایران به متوقف کردن غنی سازی، حتی از طریق توافقی ضعیف و محدود، بدترین گزینه روی میز نیست.

دوم، وضعیت سیاسی نتانیاهو است.

بر کسی پوشیده نیست که جایگاه او در واشنگتن مانند گذشته نیست و تا پنج شنبه گذشته، او هنوز منتظر بود که ببیند آیا با بایدن در حاشیه نشست بعدی مجمع عمومی سازمان ملل در ماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اسراییل در برابر تفاهم ایران و آمریکا ساکت است؟

چرا اسراییل در برابر تفاهم ایران و آمریکا ساکت است؟