مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 15:402023-09-13فرهنگي

هزارتوی نقش بر تن میراث


خانم کاووسی استاد من بودند و من هم از همان روزهای نخست شاگرد اول شان بودم و به نظر که توانستم حق استادی را به جای آورم و آن هم هنر آموختن بود که تا جایی که توان داشته باشم در این مسیر فعال خواهم بود.

- خبرگزاری فارس مازندران ـ زهرا طاهری پرکوهی از قدمتش و زیبایی اش هرچه بگوییم، کم گفتیم، هنری که تار و پود آن رج به رج با دستان هنرمندان خلاق این سرزمین در هم تنیده شده است.

خانم کاووسی بانوی خلاق و کارآفرین کلاردشتی پای خیلی ها را به هنر فرش باز کرد، وی که با وجود سن و سال زمان بافتن گذر عمر را فراموش کرده، در کنار بافتن کارش شده آموزش و این مهم را خیلی خوب توانسته به شاگردانش بیاموزد.

*بانویی که با فرش حرف می زند *هنری که به یادماندنی شد این بانوی نخبه روحش با هنر عجین شده و طی این سال ها توانسته هنر به یادماندنی بافتن را از خود به یادگار بگذارد، هزارتوی نقش و نگارها چنان محوش کرده که خود در آن غرق شده و اکنون حق الانصاف شاگردانش هم به خوبی توانستند حق استاد شاگردی را بجا بیاورند.

*شاگردی که خانه خلاق راه اندازی کرد در این زمینه به سراغ خانم ریحانه بهاری 35 ساله از شاگردان خانم کاووسی رفتیم که بعد از فراگیری علم بافتن خانه خلاق راه اندازی کرده و پای حضور خیلی ها را در این حرفه باز کرد، هم برخی که به دنبال هنر بودند و برخی به د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزارتوی نقش بر تن میراث

هزارتوی نقش بر تن میراث