مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 11:202023-09-09اقتصادي

آغاز فصل دوم کاوش باستان شناسی در گورستان تاریخی سقز


رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری سقز گفت: دومین فصل کاوش باستان شناسی گورستان تاریخی سقز به نام محوطه «چالی» با مجوز رسمی پژوهشگاه میراث فرهنگی، - صلاح نصراللهی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سقز اظهار کرد: محوطه چالی یا همان گورستان تاریخی، در حاشیه بافت شهری با کاربری صرفا تدفینی و در برگیرنده آثار و شواهد گورستانی مربوط به عصر مفرغ (هزاره چهار قبل از میلاد) است که فصل دوم کاوش باستان شناسی این محوطه آغاز شده است.

وی هدف از این فصل کاوش را تکمیل اطلاعات علمی فصل اول کاوش و همچنین تعیین تکلیف زمین های تعاونی مسکن جهاد کشاورزی عنوان کرد.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری سقز افزود: کاوش باستان شناسی در محوطه چالی به لحاظ روشن نمودن زوایای تاریک زندگی بشر در عصر مفرغ بسیار حائز اهمیت است.

به گفته وی، در این فصل از کاوش موضوعاتی همچون شیوه تدفین، عقاید و باورها، هنر و صنعت، و تغذیه و در کل شرایط زیستی ساکنان این منطقه در عصر مفرغ مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص آثار کشف شده در این محوطه عنوان کرد: نتایج حاصل از این دو فصل کاوش علمی به زودی منتشر و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

ذبیح الله بختیاری سرپرست تیم کاوش نیز گفت: انجام مطالعات انسان شناسی جوامع عصر مفرغ لازم و ضروری است و میراث فرهنگی علاوه بر حفظ و نگهداری ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فصل دوم کاوش باستان شناسی در گورستان تاریخی سقز

آغاز فصل دوم کاوش باستان شناسی در گورستان تاریخی سقز