مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 شهریور 1402 ساعت 13:552023-09-16سياسي

تمایل امام خمینی به عضویت داریوش فروهر در شورای انقلاب


مشخص نیست اصرار امام بر حضور داریوش فروهر در شورای انقلاب به خاطر آن بوده که حضور یک چهره ملی را در غیاب دکتر سنجابی لازم می دانسته یا احتمال پیشنهاد نخست وزیری به او مثل بختیار اما این نقل هم مشهور است که مصطفی خمینی در زندان اوایل دهه 40 و در قزل قلعه .

- بررسی اسناد تازه منتشر شده درباره شورای انقلاب- بخش دوم تمایل امام خمینی به عضویت داریوش فروهر در شورای انقلاب مشخص نیست اصرار امام بر حضور داریوش فروهر در شورای انقلاب به خاطر آن بوده که حضور یک چهره ملی را در غیاب دکتر سنجابی لازم می دانسته یا احتمال پیشنهاد نخست وزیری به او مثل بختیار اما این نقل هم مشهور است که مصطفی خمینی در زندان اوایل دهه 40 و در قزل قلعه هم بند داریوش فروهر بوده و از او نزد امام بسیار به نیکی یاد کرده .

 عصر ایران؛ مهرداد خدیر- چنان که در بخش نخست نوشته شد مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به تازگی 6 سند از اسناد مربوط به نحوه شکل گیری شورای انقلاب در سال 1357 را همراه با پیشنهادهای مربوطه به رهبر فقید انقلاب همراه با نکات اصلاحی به دستخط امام خمینی را منتشر کرده که حاوی نکات فراوانی است.

 در بخش اول این پرسش مطرح شد که چرا این قدر دیر و با تأخیر منتشر شده در حالی که اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای انقلاب درگذشته اند و  حدس زده شد چه بسا مادام که اعض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمایل امام خمینی به عضویت داریوش فروهر در شورای انقلاب

تمایل امام خمینی به عضویت داریوش فروهر در شورای انقلاب