مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 15:202023-08-30اقتصادي

سد سده 16 میلیون مترمکعب آب بخش کشاورزی خواف را تأمین کرد


مدیر امور منابع آب شهرستان خواف گفت: 16 میلیون مترمکعب آب طی 3 سال اخیر از محل ذخایر آبی سد سده تحویل کشاورزان منطقه شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور منابع آب شهرستان خواف گفت: 16 میلیون مترمکعب آب طی 3 سال اخیر از محل ذخایر آبی سد سده تحویل کشاورزان منطقه شده است.

مهدی سالاری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این میزان آب در اختیار 850 عمده مالک و حدود2000خرده مالک در بخش کشاورزی خواف است.

وی در خصوص تأثیر احداث سد سده در گسترش اراضی کشاورزی و تأمین آب گفت: تأثیر سد سده در 20 سالی که از احداث آن می گذرد در شرایطی که چاه های کشاورزی پایین دست با کم آبی شدید مواجه بوده، کاملاً مشهود است.

مدیر امور منابع آب شهرستان خواف عنوان کرد: سد مخزنی سده خواف از نوع خاکی با هسته رسی با هدف توسعه کشاورزی و تغذیه مصنوعی سفره های زیرزمینی آب در سال 1382 در فاصله 36 کیلومتری شهر خواف در شرق خراسان رضوی احداث و به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: طول تاج سد 510 متر و عرض آن 9 متر با ارتفاع 40 متر از کف رودخانه است و ظرفیت مخزن آن در تراز نرمال 9.

6 میلیون مترمکعب است.

سالاری در ادامه از انسداد 28 حلقه چاه غیرمجاز که پیش از این شناسایی شده بود در این شهرستان خبر داد و افزود: در شهرستان خواف 42 حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده وجود دارد که پرونده آنها بیش از 10 سال باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد سده 16 میلیون مترمکعب آب بخش کشاورزی خواف را تأمین کرد

سد سده 16 میلیون مترمکعب آب بخش کشاورزی خواف را تأمین کرد