مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 21:252023-08-29سياسي

اینجا «بانکداری اسلامی» معنا می شود


تعالیم اسلامی همواره بر لزوم توجه مسلمانان به امر «قرض الحسنه» تأکید داشته اند و امروز با تلاش های فراوان، بالأخره نمونه خوبی از «بانکداری اسلامی» در کشورمان معنا می شود.

- خبرگزاری فارس- معصومه رشیدی: مفهوم قرض الحسنه یکی از مباحثی است که در آیات و روایات اسلامی به صورت گسترده مورد تأکید قرار گرفته است.

در واقع، با توجه به نقشی که قرض الحسنه می تواند در نظام اقتصادی اسلام داشته باشد، مسلمین در آیات و روایات مختلف تشویق شده اند تا در امر قرض الحسنه مشارکت داشته باشند.

مسأله مهم در شناسایی جایگاه قرض الحسنه، ارتباط با آن با مفهوم ربا است که در چهارچوب نظام فکری اسلام، یکی از بزرگ ترین گناهان محسوب شده و در آیات، روایات و سیره معصومین (ع) با آن برخورد شده است.

عقد قرض الحسنه از ظرفیت های بسیاری برای طراحی ابزارهای نوین برخوردار است که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته و می توان با اتخاذ رویکردی جدید به مفهوم قرض الحسنه و ترکیب آن با ایده تأمین مالی خرد، نسبت به طراحی انواع ابزارهای نوین در این حوزه اقدام کرد.

بنابراین، به نظر می رسد دستیابی به درک صحیح از مفهوم قرض الحسنه در چهارچوب مفاهیم اسلامی نیازمند برنامه ریزی های بیشتری است که امروز در بانک قرض الحسنه مهر ایران بدان توجه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا «بانکداری اسلامی» معنا می شود

اینجا «بانکداری اسلامی» معنا می شود