مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 13:052023-09-13پزشكي

بیماران دیابتی بیش از نیم ساعت نباید پیاده روی کنند


فوق تخصص جراحی عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد دیابتی به دلیل خطر ابتلا به زخم پا و احتمال عفونت، نمی توانند ساعات طولانی پیاده روی کنند.

- فوق تخصص جراحی عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد: بیماران دیابتی بیش از نیم ساعت نباید پیاده روی کنند ایسنا/خراسان رضوی فوق تخصص جراحی عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد دیابتی به دلیل خطر ابتلا به زخم پا و احتمال عفونت، نمی توانند ساعات طولانی پیاده روی کنند.

دکتر محمد مهدی کامیار با اشاره به اینکه بهبود زخم ها در افراد دیابتی روند کندی دارد و در برخی موارد عفونت ناشی از آن می تواند تهدیدکننده سلامت فرد شود، خاطرنشان کرد: اختلال در تنظیم قند خون موجب بروز زخم هایی در پای بیماران می شود که موجب اختلال در کارکرد اعصاب پا می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیماری دیابت موجب کاهش حس اندام می شود؛ بنابراین آسیبی اگر پای این بیماران را تهدید کند، فرد متوجه نمی شود و نمی تواند خود را از این آسیب ها دور کند، تصریح کرد: در افراد دیابتی اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک دچار اختلال می شود و زخم دیرتر بهبود می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران دیابتی بیش از نیم ساعت نباید پیاده روی کنند

بیماران دیابتی بیش از نیم ساعت نباید پیاده روی کنند