مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 16:552023-08-29اقتصادي

ارزآوری 237 میلیون دلاری گیلان در 4 ماهه نخست سال


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارزآوری 237 میلیون دلاری این استان در 4 ماهه نخست سال خبر داد و گفت: سهم صنعت و معدن در بخش صادرات و ارزآوری 43 درصد بوده است.

- تیمور پورحیدری در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: حدود 150 واحد تولیدی و صنعتی از سال گذشته تاکنون در مسیر دانش بنیان قرار گرفتند.

وی از فعالیت 84 واحد دانش بنیان در گیلان خبر داد و افزود: از این تعداد 39 واحد صنعتی در سه دسته نوپا، نوآور و فناور فعالیت می کنند.

رییس سازمان صمت گیلان از ارائه 110 خدمات حمایتی به شرکت های دانش بنیان خبر داد و بیان کرد: از جمله این خدمات و حمایت ها می توان به معافیت ها و حمایت های مالیاتی و گمرکی، توسعه بازار، تسهیلات مالی، شرکت در نمایشگاه های بین المللی، استفاده از سربازان نخبه به عنوان سرباز صنعت اشاره کرد.

پورحیدری از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای دانش بنیانی ها تا سقف 25 میلیارد تومان خبر داد و اضافه کرد: دولت سیزدهم در بخش اشتغال و تولید رویکرد دانش پایه دارد.

وی از احیای حدود 100 واحد راکد در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد واحدهای تعطیل و راکد از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم فعالسازی شده و امسال هم 5 واحد صنعتی به چرخه تولید باز گشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزآوری 237 میلیون دلاری گیلان در 4 ماهه نخست سال

ارزآوری 237 میلیون دلاری گیلان در 4 ماهه نخست سال