مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 11:162023-09-13فرهنگي

برگزاری شب چاووشی خوانی در یزد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، شب چاووشی خوانی در قالب سلسله نشست های گلبانگ امید با حضور سید محمد هاشمی معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار یزد و جمعی از هنرمندان استان و اقشار مختلف مردم  برگزار شد و 12 چاووشی خوان از سراسر استان یزد در این برنامه به اجرای چاووشی پرداختند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: چاووشی خوانی بحث دیرین ایرانی و یکی از ساحت های ارادت به اهل بیت (ع) از دیرباز بوده و زیبایی و اثرگذاری هنری ویژه ای دارد.

وی، با اشاره به اجرای ویژه برنامه شب چاووشی خوانی در قالب سلسه نشست های گلبانگ امید در یزد را اقدامی متفاوت و ابتکاری دانست و افزود: چاووشی خوانی در راستای ترویج یک سنت دیرین ایرانی که هم شمّه ای از ارادات مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت و هم تلفیقی از هنر ایرانی با بهره مندی از نغمات موسیقی است، مِهر و ارادت مردم ایران را به اهل بیت (ع) بروز می دهد.

هاشمی گفت: خود را مکلف به حمایت از چنین برنامه هایی که برآمده از سنت های مردم ایران و باور های دینی آن ها است، می دانیم و از این مدل برنامه ها استقبال می کنیم بویژه در شهر یزد که دارالعباده و مردم به دلدادگی به ساحت قدسی اهل بیت معروف هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری شب چاووشی خوانی در یزد

برگزاری شب چاووشی خوانی در یزد