مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 10:152023-09-13بين الملل

تصویب قطعنامه یونسکو درباره «قدس، الخلیل و بتیر»


کمیته میراث جهانی یونسکو قطعنامه ای را درباره شهرک قدیمی قدس و دیوارهای آن تصویب کرد که براساس آن همچنان شهرک قدیمی «قدس»، «الخلیل» و «بتیر» در لیست میراث جهانی در معرض خطر هستند.

- کمیته میراث جهانی یونسکو قطعنامه ای را درباره شهرک قدیمی قدس و دیوارهای آن تصویب کرد که براساس آن همچنان شهرک قدیمی قدس ، الخلیل و بتیر در لیست میراث جهانی در معرض خطر هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، کمیته میراث جهانی وابسته به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در چهل و پنجمین دوره نشست های خود در ریاض پیش نویس قطعنامه ای را تصویب کرد که براساس آن شهرک قدیمی قدس و دیوارهای آن، الخلیل و بتیر (شهرکی در استان بیت لحم) همچنان در لیست میراث جهانی در معرض خطر هستند.

وزارت خارجه فلسطین از قطعنامه های کمیته میراث جهانی یونسکو استقبال کرد و از دولت اردن به دلیل تلاش هایش برای ارائه این قطعنامه و ابقای شهر قدس به عنوان پایتخت فلسطین در لیست میراث جهانی در معرض خطر و پیوست ویژه این قطعنامه درباره نقض توافق های یونسکو توسط رژیم صهیونیستی و تأثیر اقدامات این رژیم بر آثار باستانی و تلاش هایش برای جعل تاریخ، فرهنگ و آموزش قدردانی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب قطعنامه یونسکو درباره «قدس، الخلیل و بتیر»

تصویب قطعنامه یونسکو درباره «قدس، الخلیل و بتیر»