مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 15:002023-08-28سياسي

رسوایی موزه بریتانیا


سرقت از موزه بریتانیا و در عین حال امتناع این موزه از بازگرداندن آثار مورد بحث به کشورهای مبدأ به بهانه امنیتی، رسوایی بزرگی را برای یکی از عظیم ترین و غنی ترین موزه های جهان ایجاد کرده است.

- سرقت از موزه بریتانیا و در عین حال امتناع این موزه از بازگرداندن آثار مورد بحث به کشورهای مبدأ به بهانه امنیتی، رسوایی بزرگی را برای یکی از عظیم ترین و غنی ترین موزه های جهان ایجاد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، یکی از نمایندگان مجلس بریتانیا امتناع موزه بریتانیا از بازگرداندن آثار تاریخی به کشورهای مبدأ به بهانه عدم امنیت را درحالی احمقانه خواند که این موزه با رسوایی بزرگ سرقت آثار تاریخی روبه رو شده است.

بل ریبیرو ـ ادی ـ رییس گروه پارلمانی همه احزاب مجلس بریتانیا ـ درباره غرامت آفریقا، معتقد است: قانون 1963 که از بازگرداندن اشیایی مانند مرمرهای پارتنون و برنزهای بنین جلوگیری می کند، باید تغییر کند.

او در این باره می گوید: یکی از توهین آمیزترین دلایلی که آن ها برای استرداد نکردن این آثار تاریخی ارائه کرده اند این است که سایر کشورهایی که این اقلام متعلق به آن هاست، یا نمی توانند از آن ها مراقبت کنند یا احتمال سرقت این آثار وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسوایی موزه بریتانیا

رسوایی موزه بریتانیا