مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 09:402023-09-12سياسي

پژوهشگر مطالعات سیاسی: اغتشاشگران ثابت کردند دیکتاتورهای کوچک هستند


برخلاف ادعا و تبلیغات جریانات مخالف در سال گذشته شاهد بودیم که اغتشاشگران خیابانی نشان دادند که اگر به قدرت برسند به هیچ اندیشه مخالفی رحم نخواهند کرد و اساساً خودشان دیکتاتورند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، در خلال بلوای پاییز پارسال، طیف سکولار دینی به شکل جدی وارد صحنه شد تا بتواند با فاصله گرفتن از جمهوری اسلامی و از طرفی حفظ زیست دینی خود، راه سومی را برگزیند که در عین تمکین به مظاهر سکولاریستی در سیاست، دیانت سنتی خود را پاسداری می کند.

اما حقیقت آن است که سکولاریسم جهانی تسلط سیاست بر دیانت است، به نوعی که اگر شما حاکمیت غیردینی داشته باشید خواه ناخواه این سیاست سکولار است که دیانت شما را در دست می گیرد.

برای بررسی این موضوع با حجت الاسلام محمد ملک زاده، عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گفت وگویی داشتیم.

  قواعد سکولاریسم ملک زاده در ابتدا گفت: جریانات سکولار در کشور دارای تفاوت های زیادی هستند اما در یک موضوع نقطه اشتراک دارند و آن این است که گمان می برند می توان بین دینداری و قواعد و اصول سکولار غربی توافق ایجاد کرد.

کسانی که می خواهند به نظام سکولار تن بدهند در اصل به قواعد سکولار تن داده اند و نمی تواند کسی نظام سکولار را قبول کند اما از این قواعد پیروی نکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگر مطالعات سیاسی: اغتشاشگران ثابت کردند دیکتاتورهای کوچک هستند

پژوهشگر مطالعات سیاسی: اغتشاشگران ثابت کردند دیکتاتورهای کوچک هستند