مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 12:052023-08-27حوادث

قرص برنج هنگام خروج از ظرف نگهداری خطرناک ترین حالت را دارد


مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: قرص برنج به ویژه زمان نخست خارج کردن از ظرف، بسیار سمی و مهلک است و به علت وارد کردن شوک عمیق، آماس قلب و از کار انداختن بعضی عناصر داخلی بدن، - ایسنا/همدان مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: قرص برنج به ویژه زمان نخست خارج کردن از ظرف، بسیار سمی و مهلک است و به علت وارد کردن شوک عمیق، آماس قلب و از کار انداختن بعضی عناصر داخلی بدن، سبب مرگ مصرف کننده می شود.

دکتر ارتین کمالی در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: روز گذشته -شنبه 4 شهریور- نیز زن 40 ساله ساکن شهرستان اسدآباد بر اثر بی احتیاطی با قرص برنج مسموم شد و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی افزود: آلومینیوم فسفید با نام های تجاری کویک فوس ، سلفوس و در ایران با نام قرص برنج برای ضدعفونی و حفاظت از دانه های غلاتی همچون برنج استفاده می شود و این قرص به ویژه زمان نخست خارج کردن از ظرف، بسیار سمی و مهلک است و به علت وارد کردن شوک عمیق، آماس قلب و از کار انداختن بعضی عناصر داخلی بدن، سبب مرگ مصرف کننده می شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان ادامه داد: مرگ مغزی این نوع قرص ها از نوع مرگ سوماتیک است، یعنی پس از مصرف قرص برنج ظرف سه تا چهار ساعت سیستم تنفسی و مغز دچار مشکل شده و فرد در حالتی دردناک و زجرآور می میرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرص برنج هنگام خروج از ظرف نگهداری خطرناک ترین حالت را دارد

قرص برنج هنگام خروج از ظرف نگهداری خطرناک ترین حالت را دارد