مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 13:052023-09-11سياسي

اختصاص 3درصد از بودجه عمرانی برای مقابله با تنش آبی


مرکز پژوهش های مجلس درگزارش اعلام کرد: میزان بارش ها از ابتدای سال آبی تا انتهای خرداد امسال نسبت به دوره مشابه بلند مدت 14 درصد کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، بر اساس جدیدترین گزارش فصلی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی و تحلیل شاخص های کلان بخش آب در سه ماهه نخست سال جاری به منظور بررسی چالش های پیش رو و اتخاذ راهکارهای مناسب جهت مرتفع کردن این چالش به اهم شاخص های بخش آب در سه ماه نخست سال 1402و وضعیت کلان این بخش در موضوعات مختلف پرداخته شد.

همچنین در این گزارش با استفاده از شاخص های مهم آب و هوایی در 9 ماهه منتهی به خرداد ماه سال 1402 وضعیت خشکسالی مورد تحلیل قرار گرفت و شرایط منابع آب سطحی کشور طی این بازه زمانی، ارائه و نقش آن در مدیریت کلان بخش آب کشور و آثار آن در مناطق مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، میزان بارش ها از ابتدای سال آبی تا انتهای خرداد امسال نسبت به دوره مشابه بلند مدت 14 درصد کاهش یافته است، این در حالی است که دمای هوا 0.

7 درجه سلسیوس نسبت به متوسط دوره مشابه بلند مدت افزایش داشته است.

با در نظر گرفتن اینکه میزان بارش ها در بازه زمانی یاد شده نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته 11 درصد رشد را نشان می دهد، اما در زاگرس شمالی، حاشیه دریای خزر، دامنه های جنوبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 3درصد از بودجه عمرانی برای مقابله با تنش آبی

اختصاص 3درصد از بودجه عمرانی برای مقابله با تنش آبی