مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 08:352023-08-31پزشكي

چرا به دیابت مبتلا می شویم؟


دیابت عارضه ای مزمن است که در مبتلا شدن به نوع یکِ آن، بدن انسولین کافی تولید نمی کند و در نوع دو، بدن به انسولین پاسخ نمی دهد و مقاوم می شود.

- بر اساس آمار فدراسیون بین المللی دیابت (IDF)، حدود 537 میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت هستند و سالانه هفت میلیون نفر به این جمعیت اضافه می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ایندیپندنت، بیشتر افراد دیابت نوع یک و دو را می شناسند اما شاید همه نمی دانند که علت ابتلا به این دو نوع دیابت متفاوت است.

یواس ای تودی در مصاحبه ای با دکتر رودیکا بوسویی ، رییس بخش پزشکی و علم در انجمن دیابت آمریکا به علل ابتلا و راه های پیشگیری از این بیماری می پردازد.

دیابت عارضه ای مزمن است که در نوع یکِ آن، بدن انسولین کافی تولید نمی کند و در نوع دو، بدن به انسولین پاسخ نمی دهد و مقاوم می شود.

علت ابتلا به دیابت نوع یک چیست؟ دیابت نوع یک نوعی بیماری خودایمنی است که سلول های بتا که در لوزالمعده قرار دارند و انسولین تولید می کنند، از بین می روند.

این تخریب ممکن است به سرعت یا به مرور زمان صورت بگیرد تا جایی که بخش بزرگی از این سلول ها از بین می روند و فرد باید انسولین را از منابع خارجی دریافت کند.

به همین دلیل است که بیماران مبتلا به دیابت نوع یک باید مرتب انسولین تزریق کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا به دیابت مبتلا می شویم؟

چرا به دیابت مبتلا می شویم؟