مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 10:452023-08-31اقتصادي

خبر مهم وزیر کار درباره دستمزد کارگران


نمایندگان کارگران در شورای عالی کار، به استناد ماده 41 قانون کار، خواستار بازنگری دستمزد بر اساس نرخ تورم و هزینه معیشت هستند و این درخواست را به شورای عالی کار ارسال کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روزنامه همشهری، درخواست کارگران برای تشکیل جلسه شورای عالی کار با دستور کار بازنگری دستمزد درخواست داده اند و نشست آتی این شورا در اواخر شهریور، به این مبحث اختصاص خواهد داشت.

بن مایه این درخواست، افزایش هزینه های معیشت اعم از هزینه مسکن و هزینه خوراک بوده است.

در مصوبه دستمزد 1402 که اسفندماه گذشته به تأیید شرکای اجتماعی رسید، تبصره ای گنجانده شد که اگر دولت نسبت به افزایش حقوق کارمندان خود اقدام کرد، به همان نسبت، دستمزد کارگران نیز افزایش پیدا کند؛ اما برخلاف این تمهید، حقوق کارکنان تغییر نکرد بلکه آنها از طریق مزایا و مشوق های مالی حمایت شدند.

به همین واسطه، نمایندگان کارگران نیز باوجود نقض نشدن آن تبصره، به استناد ماده 41 قانون کار که بر تعیین دستمزد بر اساس هزینه معیشت و نرخ تورم تأکید می کند، درخواست تشکیل جلسه شورای عالی کار برای بازنگری در دستمزد را به دبیرخانه این شورا ارسال کردند.

افزایش شکاف مزد و معیشت با اقدامات دولت سیزدهم، تب تورم شکسته و شتاب رشد آن نسبت به دوره های قبلی گرفته شده است؛ اما به واسطه رشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر مهم وزیر کار درباره دستمزد کارگران

خبر مهم وزیر کار درباره دستمزد کارگران