مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 15:452023-08-26سياسي

رضازاده: عضویت ایران در بریکس تاثیر مثبتی بر توسعه تجارت جهانی دارد


عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عضویت ایران در بریکس گام مثبتی در راستای کاهش تاثیر تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا و رونق اقتصادی و توسعه تجارت جهانی دارد.

- عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عضویت ایران در بریکس گام مثبتی در راستای کاهش تاثیر تحریم اتحادیه اروپا و آمریکا و رونق اقتصادی و توسعه تجارت جهانی دارد.

یعقوب رضازاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از موفقیت دولت جمهوری اسلامی ایران در قرارداد شانگهای و عقد قرارداد با چین گام بزرگ بعدی عضویت در بریکس است که کشورهایی همچون روسیه، چین، برزیل و هند عضو آن هستند.

وی اظهار کرد: یکی از مهم ترین برنامه های بریکس خارج کردن دلار از مبادلات ارزی و توسعه تجارت اقتصادی، فروش نفت و مسائل کشاورزی و صنعت است.

به نظرم عضویت ایران در بریکس اقدام مثبتی در کارنامه دیپلماسی کشور در راستای کاهش تاثیر تحریم اتحادیه اروپا، آمریکا و سایر کشورهای هم پیمان آنها است و در نهایت می تواند تاثیر مثبتی در توسعه تجارت جهانی و اقتصاد داشته باشد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: با توجه به عضویت کشورهای قدرتمند دنیا در بریکس می توان گفت که عضویت ایران در این گروه ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رضازاده: عضویت ایران در بریکس تاثیر مثبتی بر توسعه تجارت جهانی دارد

رضازاده: عضویت ایران در بریکس تاثیر مثبتی بر توسعه تجارت جهانی دارد