مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 12:002023-08-28اقتصادي

صرفه جویی 800 میلیون دلاری در توسعه فاز 11


پرونده پارس جنوبی از نظر ما بسته نیست و اقدام مهم در این میدان مشترک حفظ و نگهداشت تولید و فشارافزایی است که مطالعات آن در دولت سیزدهم رو به پایان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی امروز (دوشنبه، ششم شهریورماه) در آیین آغاز رسمی برداشت گاز از فاز 11 پارس جنوبی با حضور سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری در عسلویه با اشاره به اینکه این دومین بار در 6 ماه گذشته است که رییس جمهوری برای بهره برداری از طرح های صنعت نفت به استان بوشهر می آید، افزود: اسفندماه پارسال، آیت الله رییسی برای افتتاح پالایشگاه طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی به عسلویه آمد که با بهره برداری از این پالایشگاه روزانه 56 میلیون مترمکعب به ظرفیت فرآورش گاز کشور اضافه شد.

وی ادامه داد: در همان مراسم، تأکید شد فاز 11 پارس جنوبی در این دولت به بهره برداری برسد زیرا رییس جمهوری بر توسعه میدان های مشترک و به ویژه تکمیل فازهای پارس جنوبی تأکید بسیار دارند.

وزیر نفت تأکید کرد: امروز این توفیق حاصل شد و فاز 11 پارس جنوبی به بهره برداری رسمی رسید و این در حالی است که شرکت های خارجی مانند توتال، شل و سی ان پی سی آی (شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین) برای توسعه این فاز 20 سال هیچ اقدام عملی نکردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 800 میلیون دلاری در توسعه فاز 11

صرفه جویی 800 میلیون دلاری در توسعه فاز 11