مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 20:152023-09-03سياسي

نقش ویژه آذربایجان غربی در توسعه همکاری بین ایران و ترکیه


آذربایجان غربی سهم زیاد و نقش ویژه ای در توسعه همکاری دو کشور در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه ، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: آذربایجان غربی با توجه به اینکه تنها استان هم مرز جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکیه است، سهم زیاد و نقش ویژه ای در توسعه همکاری دو کشور در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارد.

وی افزود: آذربایجان غربی با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک خود، از استان های مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران بوده و پیوندهای تاریخی و فرهنگی زیادی با کشور ترکیه دارد.

معتمدیان همچنین با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم برای توسعه روابط ملی و منطقه ای با کشورهای مختلف دنیا و بویژه ترکیه، خاطرنشان کرد: رییس  جمهور اسلامی ایران در راستای نقش آفرینی بیشتر استان در توسعه روابط، اختیارات ویژه و جانشینی رییس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه را به استاندار آذربایجان غربی سپرده اند.

استاندار آذربایجان غربی به ضرورت ریل گذاری و رفع موانع توسعه روابط جهت تحقق هدف گذاری 30 میلیارد دلاری در روابط اقتصادی ایران و ترکیه نیز اشاره کرده و افزود: با توجه به اینکه 25 درصد پایانه های تجاری جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان غربی مستقر است، برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش ویژه آذربایجان غربی در توسعه همکاری بین ایران و ترکیه

نقش ویژه آذربایجان غربی در توسعه همکاری بین ایران و ترکیه