مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 13:152023-08-26بين الملل

رضاخان به جای مقاومت فرارکرد/تسلیم ارتش پوشالی در برابر اشغالگران


رضاخان اصلاً به فکر کشور نبود بلکه به دنبال فرار از ایران بود، او به محض آنکه اطلاع پیدا کرد نیروهای روس از قزوین به سمت تهران حرکت کردند به جنوب فرار کرد.

- یک کارشناس و پژوهشگر تاریخی گفت: رضاخان اصلاً به فکر کشور نبود بلکه به دنبال فرار از ایران بود، او به محض آنکه اطلاع پیدا کرد نیروهای روس از قزوین به سمت تهران حرکت کردند به جنوب فرار کرد.

مسعود رضایی کارشناس و پژوهشگر تاریخی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سوم شهریور و اشغال ایران توسط متفقین گفت: در سوم شهریور 1320 و در خلال جنگ دوم جهان در حالی که ایران اعلام بی طرفی کرده بود قوای بیگانه وارد کشورمان شدند.

وی افزود: ورود متفقین به خاک کشورمان تکرار اتفاقاتی بود که بیست و چند سال قبل در جنگ جهانی اول بدون اجازه کشورمان و با بهانه های واهی رخ داده بود و خسارات و خرابی ها و لطمات زیادی را به ملت و کشورمان وارد کردند.

رضایی در ادامه اظهار داشت: دلیل عمده ورود متفقین به خاک کشورمان ضعف حکومت و ضعف کلی حاکم بر کشور بود.

این کارشناس مسائل تاریخی با اشاره به ضعف های حکومت پهلوی تصریح کرد: برخلاف آن چهره ظاهری که رضا شاه از خود ترسیم کرده بود، نه خودش و نه نیروهای نظامی کشور نتوانسته بودند به قدرت لازم برای دفاع از کشور دست پیدا کنند و بیگانگان هم این وضعیت ایران را به خوبی می دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رضاخان به جای مقاومت فرارکرد/تسلیم ارتش پوشالی در برابر اشغالگران

رضاخان به جای مقاومت فرارکرد/تسلیم ارتش پوشالی در برابر اشغالگران