مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 09:152023-09-12پزشكي

درمان یک بیماری گوارشی با روشی جدید در هرمزگان


بیماری کیست پانکراس بدون عمل جراحی باز و با روش آندوسونوگرافی (سونوگرافی داخلی) در مجتمع درمانی آموزشی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس درمان شد.

- ایسنا/هرمزگان بیماری کیست پانکراس بدون عمل جراحی باز و با روش آندوسونوگرافی (سونوگرافی داخلی) در مجتمع درمانی آموزشی پیامبر اعظم (ص) بندرعباس درمان شد.

فوق تخصص گوارش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز (21 شهریورماه) در این خصوص، گفت: بیماری 45 ساله با کیست 20 سانتیمتری ناحیه سر لوزالمعده که توان هضم غذا را نداشت با روش آندوسونوگرافی درمان و کیست بیمار با گذاشتن استنت تخلیه شد.

دکتر حمیدرضا موسوی افزود: در این روش بیمار بدون نیاز به جراحی باز و پاره کردن شکم با دستگاه آندوسونوگرافی فقط در 10 دقیقه درمان می شود.

وی با اشاره به اینکه این روش درمانی فقط در شهرهای تهران و بندرعباس اجرا می شود، عنوان کرد: با توجه به وجود دستگاه آندوسونوگرافی در مرکز آموزشی درمانی پیامبر اعظم (ص) این عمل در استان هرمزگان و در بیمارستان شهید محمدی در دسترس بیماران است.

موسوی درباره مزایای این روش درمانی اظهار کرد: در عمل جراحی باز بیمار علاوه بر عوارض بیهوشی عمومی و جراحی باز که چندین ساعت طول می کشد ممکن است دچار عوارض بعد از عمل شده و هم چنین بازگشت به شرایط عادی با تأخیر زمانی بیشتری است، اما در روش اندوسو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان یک بیماری گوارشی با روشی جدید در هرمزگان

درمان یک بیماری گوارشی با روشی جدید در هرمزگان