مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 20:502023-08-26بين الملل

ترکیه: تمدید قرارداد غلات با روسیه اولویت آنکاراست


وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با رییس جمهور و وزیر خارجه اوکراین اظهار داشت، تمدید قرارداد غلات اولویت آنکاراست و روسیه باید در این توافق حضور داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین روز شنبه در کی یف با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه ملاقات و در مورد قرارداد صادرات غلات دریای سیاه که روسیه ماه گذشته از آن خارج شد، گفت وگو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز زلنسکی در این زمینه گفت: مسائل مهم زیادی از جمله فرمول صلح اوکراین، آمادگی برای نشست صلح و خطرات ناشی از محاصره کریدور غلات دریای سیاه توسط روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، توافقی که با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل متحد انجام شد، امکان صادرات امن غلات اوکراین را در دریای سیاه فراهم کرد و آنکارا در تلاش است روسیه را متقاعد کند که به توافق برگردد.

بر اساس این گزارش، در 22 ژوییه 2022 (31 تیر 1401) توافقی بین نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل برای صادرات غلات از دریای سیاه امضا شد که شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراین از طریق سه بندر این کشور در سواحل دریای سیاه بود.

این توافق به رغم تلاش های صورت گرفته از سوی سازمان ملل و ترکیه برای جلوگیری از منقضی شدنش، روز 17 ژوییه (26 تیر) به پایان رسید و خبر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه: تمدید قرارداد غلات با روسیه اولویت آنکاراست

ترکیه: تمدید قرارداد غلات با روسیه اولویت آنکاراست