مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 09:302023-09-05اقتصادي

تقویت سفره های آب زیرزمینی با اجرای 30 طرح تغذیه مصنوعی


جزییات اجرای 30 طرح تغذیه مصنوعی سفره های آب زیرزمینی کشور نشان از برنامه ریزی برای تزریق سالانه 1 میلیارد متر مکعب آب به آب خوان های ایران دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، منابع آب زیرزمینی یکی از راهبردی ترین ذخایر هر کشور است و صیانت از این منابع از جمله دستورکارهای حاکمیت و مردم در سراسر جهان قرار دارد.

در این بین ایرانی های با تکیه بر ابزارهای نوین استفاده از منابع آب زیرزمینی نظیر قنات، از پیشرفته ترین ملت ها از منظر حفظ منابع آب زیرزمینی به حساب می آید.

بر اساس مطالعات علمی، جایگزینی هر لیتر منابع آب زیرزمینی در طی چرخه آب 20 سال زمان نیاز دارد و همین مسئله سبب شده تا اهمیت برداشت از این ذخایر در جهت استفاده بهنیه از حساسیت بیشتری برخوردار باشد.

به استناد اطلاعات سومین آماربرداری منابع آب کشور در سال 1402، سهم منابع آب زیرزمینی در تامین نیاز آبی کشور از 60 درصد فراتر رفته و به 60.

4 درصد رسیده که نسبته به نتایج آماربرداری پیشین با افزایش سهم آب زیرزمینی مواجه هستیم.

در راستای صیانت از منابع آبی کشور یکی از مهمترین اقدامات در کنار مدیریت برداشت از این مخازن، اجرای طرح های در جهت افزایش ورود آب به مخازن زیرزمینی و همچنین کاهش تبخیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت سفره های آب زیرزمینی با اجرای 30 طرح تغذیه مصنوعی

تقویت سفره های آب زیرزمینی با اجرای 30 طرح تغذیه مصنوعی