مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 15:052023-09-02بين الملل

برگزاری دادگاه کودتای نقاب؛ آغازی بر مجازات تروریسم دولتی آمریکا


اقدام دستگاه قضا در بررسی پرونده کودتای نقاب و محکوم کردن آمریکا می تواند سرآغازی باشد برای مطالبه گری های جدید جهت بازخواست غرب به خاطر جنایات بی شماری که علیه ملت ایران و سایر ملت ها صورت داده اند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: ابتدای هفته ای که گذشت، خبری مهم در حوزه دادخواهی حقوق ملت ایران منتشر شد مبنی بر اینکه در پی شکایت حقوقی بازماندگان و آسیب دیدگان کودتای نقاب (نوژه) علیه دولت آمریکا و 7 خوانده دیگر، شعبه 55 بین الملل دادگستری تهران رای به محکومیت دولت آمریکا به مبلغ 330 میلیون دلار داد.

بدین ترتیب دولت ایالات متحده باید مجموعا 330 میلیون دلار جریمه مالی و غرامت به خانواده شهدای کودتای نقاب (نوژه) پرداخت کند.

 کودتای نقاب در تیرماه 1359 توسط دولت آمریکا و دستگاه های امنیتی و نظامی آن با هدف سرنگونی حکومت قانونی، مشروع و منتخب ملت ایران طراحی، هدایت و پشتیبانی شد که در اولین ساعات با اطلاع نیروهای امنیتی و نظامی ایران ناکام ماند.

اقدام اخیر دستگاه قضایی در برگزاری دادگاه عاملان این کودتا از چند نظر قابل توجه است: نخست؛ برگزاری این دادگاه و حکم صادره نشانه ای بر بالندگی و ظرفیت های زیاد دستگاه قضایی کشور در پیگیری حقوق و مطالبات ملت ایران است، صلاحیتی درون زا که برگرفته از تجربیات و قوانین حقوقی دستگاه ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری دادگاه کودتای نقاب؛ آغازی بر مجازات تروریسم دولتی آمریکا

برگزاری دادگاه کودتای نقاب؛ آغازی بر مجازات تروریسم دولتی آمریکا