مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 13:202023-09-17فرهنگي

جشنواره سفره کُردی در سنندج برگزار می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سنندج گفت: هم زمان با هفته گردشگری جشنواره غذاهای سنتی با عنوان سفره کُردی در سنندج برگزار می شود.

-  امیر صادقی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: جشنواره غذاهای بومی کردستان 12 مهرماه به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری در سه بخش غذاهای اصلی، پیش غذا، دسر و دمنوش با حضور مسئولان، هنرمندان، داوران و شرکت کنندگان در هتل جهانگردی سنندج برگزار می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سنندج، شناسایی انواع خوراکی های بومی منطقه و حضور در جشنواره ها و نمایشگاه ها برای ارائه غذاهای محلی را از مهم ترین اهداف این جشنواره بیان کرد و افزود: تاکنون بیش از 10 نوع غذای محلی سنندج در آثار ملی ثبت شده است.

وی عنوان کرد: اصالت غذا، اصالت پیش غذا، طعم، مزه و مواد تشکیل دهنده، سفره آرایی و چیدمان سنتی، رعایت نکات بهداشتی، خلاقیت در ارائه غذا، دسر، شیرینی و دمنوش محلی از جمله مواردی است که برای امتیازدهی مورد توجه داوران قرار می گیرد.

صادقی با بیان اینکه به 5 نفر برتر جوایز نفیسی اهدا می شود، گفت: این جشنواره به همت این مجموعه و با همکاری شرکت توسعه هتل سازی دریا، کارا پرواز سلامت پارس، هتل جهانگردی سنندج، هتل شادی سنندج، شرکت ماد آلند دیار دیاکو و شوان گشت به مدت یک روز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره سفره کُردی در سنندج برگزار می شود

جشنواره سفره کُردی در سنندج برگزار می شود