مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 12:452023-09-20حوادث

کشف یک خمره تاریخی در حین حفاری خیابانی در زنجان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، ناصر حبیبیان، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خمره سفالی بزرگ که ظاهر آن گواه تاریخی بودن آن است توسط عوامل اداره آب و فاضلاب شهرستان زنجان در حین حفاری خیابان کشف شد.

  فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: کوزه سفالی کشف شده از سوی نیروی یگان حفاظت اداره کل به معاونت میراث فرهنگی استان در راستای تعیین قدمت و عملیات پاکسازی و حفاظتی منتقل شد.

وی با بیان اینکه این خمره سفالی توسط پیمانکار و کارگران شرکت آب و فاضلاب شهری کشف شد، افزود: هیچ گونه اظهارنظری تا ارائه نظریه کارشناسان میراث فرهنگی موثق نیست و هر خبری که از طریق روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اعلام شود موثق و غیر از آن، مورد تأیید ما نیست.

  فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بیان کرد: بی شک مردم همواره بهترین حافظان میراث فرهنگی هستند، بنابراین انتظار داریم تا هم وطنان در صورت مشاهده هرگونه آثار تاریخی در حین عملیات ساختمانی و یا مواردی از این دست، موضوع را با شماره تماس 02433033351 و یا با حضور در مقر فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان واقع در خیابان خیام، میراث فرهنگی را در حفظ و نگاهبانی از میراث کهن فرهنگی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک خمره تاریخی در حین حفاری خیابانی در زنجان

کشف یک خمره تاریخی در حین حفاری خیابانی در زنجان