مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 07:252023-09-21بين الملل

پوتین دعوت پکن برای بازدید از چین را پذیرفت


ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دعوت شی جین پینگ رییس جمهور چین برای بازدید از این کشور را پذیرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری تاس، پوتین اظهار کرد: از پذیرفتن دعوت شی جین پینگ برای دیدار از چین در ماه اکتبر به منظور حضور در رویدادی که برای ترویج طرح کمربند و جاده برگزار خواهد شد، خوشحال هستم.

پوتین در دیدار با وانگ یی وزیر خارجه چین و عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CPC)، خاطرنشان کرد: طرح کمربند و جاده رییس جمهور چین به یک برند بین المللی تبدیل شده است.

رییس جمهور روسیه تاکید کرد: این طرح کاملا با منافع مسکو و پکن مطابقت دارد زیرا با ایده های ما برای گسترش اتحادیه اقتصادی اورسیا هماهنگ است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر گفته بود که مقدمات سفر پوتین به چین در حال انجام است و تاریخ آن در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری تاس، طرح کمربند و جاده، مفهومی که در سال 2013 توسط شی جین پینگ پیشنهاد شد، با هدف بازآفرینی نمادین جاده باستانی ابریشم ارائه شده است.

هدف از این طرح، دسترسی چین به بازارهای آسیای مرکزی، خاورمیانه، اروپا، آفریقا و سایر مناطق جهان و همچنین افزایش تجارت بین المللی و پروژه های سرمایه گذاری با مشارکت تعداد زیادی از کشورها همراه با استفاده از سرمایه های چین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین دعوت پکن برای بازدید از چین را پذیرفت

پوتین دعوت پکن برای بازدید از چین را پذیرفت