مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 16:302023-09-12اقتصادي

مشاوران املاک باید حق کمیسیون قانونی را دریافت کنند


کارشناس حوزه مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: دریافت حق کمیسیون های غیرقانونی تخلف است و مشاوران املاک باید حق کمیسیون قانونی خود را دریافت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی حق شناس ظهر سه شنبه در کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات شهرستان اردستان، اظهار داشت: حوزه املاک و مستغلات در کشور متأسفانه طی سال های اخیر از جمله رهاشده ترین بازارها بوده و نظارت فنی و دقیق بر املاک نیز صورت نگرفته است.

وی افزود: امروزه دولت با تمام قوا به میدان آمده تا بحث قیمت املاک و مسکن در کشور سازماندهی شود چرا که متأسفانه با وجود ساخت مسکن در کشور، کاهش نرخ مسکن صورت نگرفته و قیمت مسکن جهشی در حال افزایش است.

کارشناس حوزه مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مشاوران املاک تحت عنوان قانون نظام صنفی کشور پروانه کسب گرفته و مشغول به کار می شوند بنابراین رعایت قوانین و مقررات ضروری است.

حق شناس تصریح کرد: مشاوران املاک مطابق قانون حق هیچ گونه قیمت گذاری بر روی ملک ندارند و تنها شخص فروشنده باید قیمت ملک را اعلام کند و در صورت وجود اختلاف بین فروشنده و خریدار، کارشناس رسمی دادگستری تنها مرجع دارای صلاحیت قیمت گذاری املاک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاوران املاک باید حق کمیسیون قانونی را دریافت کنند

مشاوران املاک باید حق کمیسیون قانونی را دریافت کنند