مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 12:202023-09-09اجتماعي

پایبندی ایران به تعهدات برای مقابله با گرد و غبار


معاون سازمان حفاظت محیط زیست از برنامه ایران جهت مدیریت، سازگاری و مقابله با توفان های گردوغبار خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ایرج حشمتی، معاون سازمان محیط زیست در اجلاس بین المللی مقابله با توفان های گردوغبار در بیانیه ای از پایبندی ایران به تعهدات خود برای مدیریت، سازگاری و مقابله با توفان های گردوغبار خبر داد.

جزییات این بیانیه به شرح ذیل است: امروزه جهان با چالش های عظیمی همچون تغییرات اقلیمی، کمبود منابع آبی، تخریب سرزمین و بیابان زایی و توفان های گردوغبار دست به گریبان است.

این چالش ها پیامدهای اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی فراوانی را به دنبال داشته که حل آن ها مستلزم تلاش ها و برنامه های جامع و هماهنگ در سطوح بین المللی، منطقه ای و زیرمنطقه ای می باشد.

جمهوری اسلامی ایران با ایمان راسخ به ضرورت راهبردهای چند وجهی برای کاهش اثرات توفان های گردوغبار؛ تأکید می نماید که برای دستیابی به اهداف منتج به کاهش پیامدهای ناشی از این مخاطره، تهیه برنامه های عمل منطقه ای و زیرمنطقه ای و اجرایی نمودن آن ها با همکاری همه کشورهای مؤثر و متأثر و همچنین نهادهای مرتبط سازمان ملل متحدد ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و در این زمینه همه کشورها باید به مسئولیت های مشترک اما متفاوت خود عمل کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایبندی ایران به تعهدات برای مقابله با گرد و غبار

پایبندی ایران به تعهدات برای مقابله با گرد و غبار