مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 14:402023-09-02اقتصادي

خوراک دام گران شد


افزایش قیمت خوراک دام زنگ هشدار برای تولید کنندگان است که به گفته کارشناسان 70 درصد هزینه تولید محصولات پروتیینی مانند گوشت و مرغ و ابسته به خوراک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، در آخرین روز کاری این هفته در بازارهای جهانی، قیمت خوراک دام افزایش یافت و این هشداری برای وارد کنندگان این محصول است که به فکر روزهای آینده باشند.

در کشور ما هم سالانه حدود 5.

5 میلیارد دلار انواع خوراک دام وارد می شود، حدود 75 درصد نیاز کشور به نهاده های دامی از جمله خوراک دام از محل واردات تامین می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبلومبرگ، در آخرین روز کاری این هفته در بازارهای جهانی، قیمت ذرت که معمولا به عنوان خوراک دام استفاده می شود با رشد 3.

25 دلاری همراه شد و هر بوشل از این محصول به قیمت 481 دلار و 50 سنت به فروش رفت.

به گفته کارشناسان نهاده در هزینه تولید محصولات پروتیینی بسیار موثر است و حدود 70 درصد قیمت تمام شده تولید را تشکیل می دهد.

یک کارشناس امور دام درگفت وگو با خبرنگار فارس گفت: یکی از دلایلی که باعث شده قیمت گوشت و مرغ در کشور گرانتر باشد، تامین سخت و گران خوراک دام است که قیمت تمام شده تولید را اضافه می کند و تولید کننده مجبور است که برای حفظ حاشیه سود به قیمت بالاتری بفروشد که در نهایت به قیمت بیشتری دست مصرف کننده می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوراک دام گران شد

خوراک دام گران شد