مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 09:452023-09-19اقتصادي

کاهش قیمت دلار و کالاهای اساسی در راه است


آزادسازی منابع ارزی را باید یکی از دستاوردهای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و بانک مرکزی خواند.

- کارشناس و تحلیلگر اقتصادی گفت: آزادسازی منابع ارزی را باید یکی از دستاوردهای دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم و بانک مرکزی خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد صالحی، عضو انجمن کارآفرینان ایران درباره اثرات منابع ارزی آزاد شده ایران توسط آمریکا بر بازار ارز و کالاهای اساسی به خبرنگار ایسنا گفت: پس از اینکه خبرهایی از آزادسازی 6 میلیارد دلار از منابع ارزی ایران توسط آمریکا منتشر شد این سوال پیش آمد که از این منابع ارزی چه استفاده ای می توان کرد.

در نتیجه با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم و با توجه به منابع و مصارف ردیف های بودجه، باید در نگاه اول برای این آورده ارزی بهترین تصمیم را گرفت.

پیش از آن البته باید این موضوع را یکی از نتایج مطلوب دیپلماسی ارزی و اقتصادی دولت سیزدهم و بانک مرکزی خواند که باعث شد بخشی از مطالبات ارزی ما وصول شود.

این فعال اقتصادی با اشاره به افتتاح حساب شش بانک ایرانی در قطر برای واریز منابع ارزی آزاد شده و در اختیار گرفتن این منابع از طریق مبادلات بانکی گفت: هم اکنون بهترین زمان برای بانک مرکزی به عنوان متولی اصلی پولی و ارزی کشور است تا با در اختیار گرفتن این منابع وارد عمل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش قیمت دلار و کالاهای اساسی در راه است

کاهش قیمت دلار و کالاهای اساسی در راه است