مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 20:002023-08-24سياسي

مسجد نخستین پایگاه علم و اندیشه است


رییس تبلیغات اسلامی شهرستان قشم از مسجد بعنوان نخستین پایگاه علم و اندیشه و همچنین کانون همدلی یاد کرد - حجت الاسلام غلامعلی کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر از مساجد به عنوان مراکز تعلیم و تربیت، روشنگری افکار و اذهان عمومی در طول تاریخ اسلام و مکانی برای مقابله با تهاجم فرهنگی در زمان حاضر یاد کرد و بیان داشت: به همین دلیل در تاریخ معاصر نیز مسجد نخستین هدف دشمنان اسلام و مسلمانان بوده است.

رییس تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: اشغال مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمانان و رمز ماندگاری ملت مقاوم فلسطین توسط اشغالگران صهیونیست و به آتش کشیدن آن و نیز حمله به مسجد گوهرشاد توسط حاکم مستبد پهلوی از اهمیت مساجد و نقش موثر آنها در بین مسلمانان حکایت دارد.

حجت الاسلام کاظمی مسجد را نخستین پایگاه علم و اندیشه، کانون همدلی و ارتباطات دینی، نخستین نهاد سیاسی و اجتماعی اسلام دانست و گفت: زمانی که این پایگاه معنوی به درستی مورد توجه قرار بگیرد و از آن به طور شایسته و مناسب بهره برداری شود شاهد نتایج ارزشمند و اثرات مثبت و ماندگاری در افراد و جامعه خواهیم بود.

وی بر نقش مسجد در گسترش و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه تاکید کرد و افزود: باید با بهره گیری از مکان های فرهنگی و مذهبی زمینه رشد، سازندگی و بالندگی اقشار مختلف جامعه به خصوص جوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد نخستین پایگاه علم و اندیشه است

مسجد نخستین پایگاه علم و اندیشه است